Friday, April 3, 2009

Najib PM Baru... KLCI terus naik?

2 Jam dari sekarang Najib secara rasmi menjadi PM Ke-6 Malaysia...
Waktu aku menulis nih.. Bursa belum bukak lagi...
Tapi bila kita perati balik pergerakan indek dalam 3 hari lepas... kita akan tengok 3"White Body" berturut turut!!
Kalau dalam perkiraan aku leee... hari nih... indek akan teruskan mementom kenaikan!!
Semalam aje 20.89 mata naik... indek dah cecah 905.07...
Nampak gaya nye... Pelabur pelabur katMalaysia nih yakin dengan perletakan jawatan Pak Lah dan perlantikan Najib sebagai PM Yang baru seketika nanti... Mereka percaya Najib bakal membawa perubahan kepada ekonomi Malaysia yang dah jauh ketinggalan 5 tahun kebelakangan nih...
Sukar untuk diramalkan sejauh mana momentum kenaikan ini dapat bertahan... faktor sokongan pelabur terhadap kepimpinan baru nih.. dijelaskan dengan kenaikan volume pelabur... yang mana kita boleh lihat 811 juta saham berpindah tangan... dalam perbandingan purata 500 juta sehari..
Aku amat mengharapkan indek jatuh bawah 800 mata untuk dapatkan nilai saham yang terendah... tapi nampak gayanya... lambat lagi lee kut... 2..3 hari nih.. indek mungkin akan menguji paras tertinggi tahun nih 936.63 sebelum penat naik...
Kalau korang semak balik tread aku pada 20 Nov 08, aku ada terangkan tak de sesiapa kat dunia nih yang tau lantai kejatuhan tuh sejauh mana... aku cadangkan pembelian berperingkat..
dalam tread tuh gak... aku cadangkan pembelian 30% dari jumlah pelaburan korang dalam saham gamuda.. masa tuh harga nya RM1.53
Semalam lak harga nya RM2.23... kenaikan RM0.70 atau 45.75% dalam masa 3 bulan 2 minggu! wwwwoooowwww!!!!
Kalau dikira pulangan dalam % tahunan lak... lebih kurang 183% setahun !!
Sekarang korang nampak tak mutiara dalam lumpur yang aku maksudkan????
ini baru ambik kira semalam punya indek...905.07, kalau hari nih naik lagi????
Bertindak lee sekarang... laburleee sedikit dulu!!!

No comments: